Dołącz do społeczności WSEiT.

Dołącz do społeczności WSEiT.

Program studiów

  • Wybrane zagadnienia z anatomii człowieka: 20h
  • Fizjologia człowieka z elementami fizjologii wysiłku: 20h
  • Biomedyczne podstawy rozwoju: 15h
  • Psychologia: 15h
  • Metodyka ćwiczeń: 65h
  • Elementy teorii dydaktyki i metodyki wychowania fizycznego: 25h
  • Teoria postępowania korekcyjno – kompensacyjnego: 35h
  • Diagnostyka wad postawy: 35h
  • Dydaktyka gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej: 20h
  • Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne w wodzie: 20h
  • Postępowanie korekcyjno-kompensacyjne w praktyce: 50h
  • Gry i zabawy o charakterze kompensacyjnym: 30h

Łącznie 350 godzin w tym: 120 godzin wykładów i 230 godzin ćwiczeń

 

Czas trwania studiów

2 semestry, w systemie niestacjonarnym – zjazdy: sobota - niedziela

 

Główne efekty kształcenia w zakresie

wiedzy:

  • zna biomedyczne podstawy aktywności ruchowej, anatomię oraz fizjologię człowieka w zakresie niezbędnym do korekcji, kompensacji i profilaktyki wad postawy,
  • zna podstawowe założenia psychologii współpracy z pacjentem,
  • posiada wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych i metodycznych postępowania korekcyjnego,
  • potrafi przeprowadzić diagnostykę wad postawy,
  • zna rodzaje ćwiczeń, gier i zabaw stosowanych przy korygowaniu wad  postawy zarówno w środowisku lądowym jak i wodnym,

umiejętności :

  • wykorzystuje wiedzę z zakresu przedmiotów medycznych do jak najbardziej racjonalnego planowania procesu korekcji i kompensacji wad postawy ciała,
  • posiada umiejętności komunikacyjne i motywacyjne wspierający proces korekcji,
  • umie ocenić i scharakteryzować postawę ciała z uwzględnieniem okresu rozwojowego,
  • potrafi dobrać optymalny zestaw ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych do konkretnego przypadku oraz konkretnej wady,
  • potrafi planować i prowadzić zajęcia gimnastyki korekcyjnej z uwzględnieniem indywidualnych wskazań i przeciwwskazań, indywidualnych możliwości i potrzeb oraz różnych warunków, zarówno w ujęciu krótko- i długoterminowym,
  • podejmuje działania profilaktyczne i wspomagające nakierowane na jak najszybsze skorygowanie wadliwej wady postawy,

kompetencji społecznych:

  • dba o dokładność i prawidłowość wykonywanych ćwiczeń podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej,
  • jest świadomy odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo ćwiczących,
  • wykazuje motywacje do samokształcenia,
  • docenia znaczenie indywidualnego traktowania każdego podopiecznego podczas procesu korekty wad postawy,
  • zachowuje właściwą postawę w relacjach terapeuta/ pacjent (prowadzący /ćwiczący).
Newsletter
Najczęstsze pytania